05 Jan
05Jan

בתקופת ההחלמה שלי כאבתי. 

בעוד ההחלמה היא ההבטחה הגדולה. הדרך היא האתגר, היא עלייה קשה. אבנים אכזריות שחוסמות את הדרך להבטחה הגדולה. לפעמים הן כל כך גדולות שנדמה שההבטחה בסוף העלייה היא בלתי מושגת. 

בפעמים אחרות, הדרך ארוכה והערפל כבד, שההבטחה ששוכנת לה בקצה ההר נראית כל כך מעורפלת, שאולי המאמץ לנסות להגיע אליה הוא עקר. לא שווה בכלל לנסות, ואולי היא בכלל שלא קיימת. 

אבל, אם לא חוזרים לאחור, לא נותנים לאבן הגדולה לשבור- לא את הגוף, הנשמה ולא את התודעה, מגלים שיש דרכים רבות לחצות אותה. 

תמיד כדאי להתחיל בעצירה. להתבונן, להפעיל את הרגש ואת החשיבה. אין לדעת מאין תבוא הישועה. 

לפעמים הפתרון הוא בעקיפה. פשוט ללכת מסביבה. 

בפעמים אחרות, ממומלץ להמתין בנחת, לתת לזמן לחלוף, ובינתיים לא לברוח ולא להקשיב לקולות שאומרים- שאין סיכוי, שהדברים לא משתנים. לא להקשיב לקולות שלוחשים- שאין בך את הכוח או שהעתיד סגור וחתום. פשוט להיות איתם. לא להילחם בם. לפעמים אלו יחלפו ולפעמים ייצמדו אלינו ואותנו בדרך ילוו.   

והכי חשוב להיזהר מלהיסגר. לא להדוף חברים או משפחה, לא להתכנס בתוך קונכייה. חלקם ידעו לשהות לצידנו בשקט, יקשיבו, יחזיקו יד וירטואלית. אחרים יציעו פתרונות. לאחדים יהיה קשה- ופשוט ישנו את הנושא. אבל לכל קולות התמיכה יש מקום. כי כל יד של חבר.ה, היא יד שבכוחות משותפים יכולה לסייע להילחם בסלעים. 

בפעמים אחרות, הקסם יפעל. ורק מכוח הסבלנות, הכוחות הפנימיים ילבלבו, ובכוח המחשבה, האבן תתרסק ויהיה אפשר פשוט לעבור דרכה. 

רק הזמן, התקווה, הסבלנות, האפשרות לתת מקום גם לכך שאין חלום או משאלה ברורה, הרבה אהבה מחברים ומשפחה, הם אילו שיביאו את ההחלמה. 

ואני מבטיחה, שאם אצלי היא הגיעה, והביאה איתה הרבה יותר טוב ממה שיכולתי לדמיין. היא בדרך לכל אחת מכן. 

הנפש שלי החלימה. ואם יש יום, שבו אני לא רואה את האור בקצה המנהרה החשוכה, יש בי את הביטחון שאני יכולה למצוא את המתג שמדליק את הנורה.

 מצאתי את הדיוק של מה שנכון ועושה לי טוב בנשמה ובגוף, וכל זה בזמן שאני מנהלת בית ומחבקת משפחה. 

והבונוס הגדול, הוא מגוון של חברות חדשות שתומכות, כותבות ומפרגנות, אלו אתן- שבתגובה לכל פוסט שאני מפרסמת- אני מוצאת חיבובים (לייקים) ולפעמים גם מילה טובה או איפה זה פגש אתכן. 

זה מחמם את ליבי, נותן תנופה לעוד יום, לעוד זמן שאין - לכתיבה - וממלא את כל תאי גופי באהבה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.